آشنایی با محبوب ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ وبیما

آشنایی با محبوب ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ وبیما

در این مطلب به دنبال آن هستیم که شما را دقیقاً و کاملاً با مفهوم دیجیتال مارکتینگ یا «بازاریابی دیجیتال»، انواع مختلف آن، وظایف یک بازاریاب دیجیتال، تفاوت بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی درون‌گرا و مزایای این نوع از بازاریابی آشنا شرکت سی یو وب کنیم. در پایان نیز به سوالات متداول و رایج شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد؛ اما پیش از هر چیزی باید به این سوال پاسخ بدهیم که بازاریابی دیجیتال به‌ چه ‌معناست. کسانی که از طریق دستگاه‌های تلفن همراه با شرکت شما به صورت آنلاین در ارتباط هستند، باید همان تجربه مثبتی را داشته باشند که افراد روی دسک‌تاپ دارند. اهداف شما در این زمینه می‌تواند شامل طراحی ریسپانسیو وب‌سایت بر روی نسخه موبایل و همچنین تجربه کاربری عالی بر روی موبایل باشد تا کار با آن راحت‌تر شود. همچنین می‌توانید در اهداف خود این موضوع را نیز قرار دهید که مسیر خرید مشتری و فرم‌های مورد نیاز را کاهش دهید. در مورد تصاویر شبکه‌های اجتماعی، بسیار مهم است که در طراحی آن مقیاس و اندازه تصاویر در موبایل را در نظر بگیرد و این موضوع را لحاظ کنید که نوشته در گوشی موبایل کوچک‌تر می‌شود.

  • این به تنهایی یک کانال بسیار قدرتمند است و وسیله ای است که برای اجرای انواع کمپین های بازاریابی آنلاین لازم است.
  • سلام عالی بود خیلی خلاصه و مفهوم رسان بود و الان متوجه شدم خیلی در دیجیتال مارکتینگ فعال هستم و فکر می کردم کارم درست نیست و از همه ابزار های وابسته به اینترنت نباید استفاده کنم و الان همین الان بسیار آگاه شدم.
  • وظایف یک مدیر دیجیتال مارکتینگ اندازه گیری شاخص های کلیدی است که با سنجش های دقیق، میزان موفقیت یک کمپین تبلیغاتی را بررسی می‌کند و با استفاده از این دیتا ها و اطلاعات، بهترین آن ها را اجرا می‌کند.
  • تبلیغات بومی یا همسان به تبلیغاتی اشاره دارد که با ساختاری شبیه به بستر تبلیغاتی در کنار سایر محتواهای غیرپرداختی ظاهر می شوند.
  • ECRM شامل سیاست‌ها و رویکردها، ابزارها و مراحل ایمیل مارکتینگ، پوش نتیفیکیشن و SMS مارکتینگ بوده و شما با یادگیری تکنیک‌های حرفه‌ای E-CRM به درکی صحیح از مفاهیم سفر مشتری و چرخه عمر رسیده و تفاوت آن‌ها را متوجه می‌شوید.
خواندن  ریکاوری مد و ریست فکتوری و هارد ریست گوشی هواوی آنر 8

به همین دلیل، نقش استراتژی بازاریابی شما جذب و تبدیل باکیفیت از طریق وب‌سایت و پشتیبانی است. تاکتیک‌های برونگرا در دیجیتال مارکتینگ، یک پیام بازاریابی را مستقیماً در مقابل تعداد بیشتری از افراد در فضای آنلاین قرار می‌دهد – صرف نظر از این که این موضوع مرتبط باشد یا مورد استقبال قرار گیرد. به عنوان مثال، تبلیغات بنری جذاب که در بالای بسیاری از وب‌سایت‌ها مشاهده می‌کنید، سعی دارند تا کالا را به همه افراد نشان دهند که شامل افرادی نیز می‌شود که به آن کالا نیاز ندارند.

در بازاریابی سنتی این عمل با چاپ تبلیغ کاغذی، بیلبورد، تراکت انجام می شد. این درحالی است که بازاریابی دیجیتال، سئو را به عنوان مهمترین و بهترین روش شناساندن کسب و کار به دیگران می داند. سایر وظایف متخصصان سئو شامل بهینه سازی نرخ تبدیل، ساخت لینک، نظارت بر ترافیک وب سایت و همچنین ردیابی ترندهای حوزه بیزینس و رتبه بندی صفحات نتایج موتورهای جستجو است. آن‌ها همچنین از نزدیک با تیم‌ توسعه وب و محتوا همکاری کرده تا محتوای سایت سازگار با سئو و معماری سایت باشد.

معنی دیجیتال مارکتینگ و یا بازاریابی دیجیتال به تمامی فعالیت هایی که در حوزه ی اینترنت انجام می شوند و با شناسایی و بررسی رفتار مشتری به صورت آنلاین به تبلیغات در زمینه های مختلف می پردازد بازاریابی دیجیتال گفته می شود. همچنین بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ می کوشد تا با تحلیل رفتار مشتری به شناخت علایق و خواسته های او دست یابد و نحوه ی کسب و کار خود را به همان سو سوق دهد. علاوه بر این، شما با دیجیتال مارکتینگ روی جایی که میخواین هزینه کنین کنترل کامل دارین. شاید قراره به جای کمپین‌‌های PPC روی طراحی نرم افزاری سرمایه گذاری کنین که محتوای جذاب رو برای اینستاگرام تولید کنه. اینطوری وقتی یکی از کانال‌ها عملکرد خوبی نداره دیگه روی اون سرمایه گذاری نمی‌کنین.

خواندن  شرایط خرید اقساطی فرش برای بازنشستگان تامین اجتماعی

شما می‌توانید از Push Notification نیز برای یادآوری سایت یا ریتارگتینگ استفاده کنید. با این شیوه مخاطب به یاد می‌آورد که سایت شما حاوی چه مطالبی بوده و در صورت نیاز به راحتی با کلیک بر روی اعلان به آن هدایت می‌شود. در هر صورت، یک شرکت می تواند به توسعه تیم شما تبدیل شود تا به شما کمک کند ترافیک بیشتری را هدایت کنید، سرنخ ایجاد کنید و درآمد را افزایش دهید.

ایمیل مارکتینگ

برخی از فعالیت‌­های بازاریابی سنتی گاهاً می‌­تواند با ابزارهای دیجیتال همراه شوند و اثرگذاری بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال در شهر تهران شما روزانه بیش از 4000 سازه تبلیغاتی از قبیل بیلبورد، استرابورد و… می‌­بینید که همگی در حال رقابت با یکدیگر هستند برای جلب نظر و توجه شما. دیجیتال مارکتینگ از این نوع را می­‌توان در بیلبورد­های الکترونیکی یافت که بسیار رایج شده‌اند.

شیوه‌ی اول، آموزش دانشگاهی است که در قالب رشته دیجیتال مارکتینگ عرضه و ارائه می‌شود. آیا تبلیغات بخشی از بازاریابی است؟ وقتی هست، پس تبلیغات با ابزارهای دیجیتال، بخشی از بازاریابی دیجیتال است. برای اینکه بتوانید از این شیوه قدرتمند برای جذب مشتری استفاده کنید، باید ابتدا از مخاطبین خود بخواهید که آن را فعال کنند. این کار با نمایش یک سؤال بر روی صفحه انجام می‌شود و مخاطبان به دلخواه آن را فعال یا لغو می‌کنند.

هر هفته از به‌‌روزترین مطالب دیجیتال مارکتینگ در کالج تپسل آگاه شوید.

شخصیت برند شما نیز درست مثل شخصیت یک انسان می‌تواند درون‌گرا یا برون‌گرا باشد، فرهنگ خاص خود را داشته باشد مثلا هنردوست باشد، می‌تواند خونسرد باشد یا عجول! به طور کلی امروزه برند‌هایی موفق‌تر هستند و سهم قابل توجهی از بازار را کسب می‌کنند که بیشتر ویژگی شخصیت‌های انسان‌گونه داشته باشند. جهت تهیه و تعریف شخصیت و هویت برند کسب و کار خود، در صورتی که اطلاعات کافی در خصوص شاخه‌هایی از علوم انسانی همچون روان‌شناسی، مردم‌شناسی، فلسفه، تاریخ و نورومارکتینگ ندارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از مشاوره دیجیتال مارکتینگ ما استفاده کنید. روح شخصیت و هویت برند شما آن‌چیزیست که در تمام بیزنس‌پلن شما وجود دارد و تا همیشه همراه کسب و کار شماست. کلیه خدمات دیجیتال مارکتینگ شما باید بر هویت و شخصیت برند شما تکیه داشته باشد و بازاریابی دیجیتال بدون وجود هویت و شخصیت برند، تقریبا نتیجه‌ای جز هدر رفتن زمان و هزینه برایتان در پی نخواهد داشت. به فرآیند جلب اعتماد مخاطبان یک اینفلوئنسر و تبدیل ایشان به مشتری از طریق نظرات او، اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی با افراد تاثیرگذار می‌گویند.

خواندن  نقد و بررسی و مشخصات Huawei Honor 4C هوآوی

مزایای تبلیغات همسان

صاحبین کسب و کار با تولید محتوای جذاب، نظر و نگرشی را نسبت به محصول یا خدمات خود در مشتریان ایجاد می‌کنند. بالطبع هرچقدر محتوا گیرا‌تر باشد، مخاطبان بیشتری را درگیر می‌کند و هر مخاطب با به اشتراک گذاری محتوای مدنظر ما، مشتریان بالقوه ایجاد می‌کند. همین باعث می‌شود برند دهان به دهان بچرخد و در هزینه‌های تبلیغات صرفه جویی شود. ۹۲% مصرف‌کننده‌ها، پیشنهادهای دوستان یا خانواده‌شان را بیشتر از هر نوع دیگری از تبلیغات باور می‌کنند.